loading...
قفل هوشمند
omidvar بازدید : 41 یکشنبه 19 بهمن 1399 نظرات (0)

دستگیره‌های هوشمند چند سالی است که با ورود به بازار محصولات امنیتی قفل و دستگیره، قابلیت‌های بسیار کاربردی به کاربران می‌دهد که به همین دلیل می‌تواند محصول مناسب‌تری نسبت به دستگیره‌های مکانیکی تلقی شود. دستگیره هوشمند استفاده راحت‌تری نسبت به دستگیره‌های معمولی دارد چرا که دیگر نیازی به استفاده از کلید را ندارید و به همین جهت تنها با استفاده از یکی از راه‌های دسترسی رمز، کارت و یا اثر انگشت در را به آسانی باز خواهید کرد. از معضلات استفاده از کلید حمل، گم کردن و کپی کردن آن‌ها است. اگر یکی از اعضای خانواده کلید خود را گم کند مجبور می‌شوید قفل را کلاً تعویض نمایید چرا که دیگر امنیت خانه شما زیر سؤال می‌رود. در این مقاله به شرح مهم‌ترین مزایای دستگیره هوشمند درب پرداخته می‌شود.

دستگیره هوشمند درب

درب را از راه دور باز کنید

یکی از مهم‌ترین آپشن‌هایی که دستگیره‌های هوشمند به شما می‌دهند امکان باز کردن درب از راه دور است. اگر منظور از راه دور شعاعی مثلاً 20 متری در محل نصب قفل باشد آنگاه شما با یک ریموت درب را باز نموده و نیازی به اتصال قفل به اینترنت را نخواهید داشت. اما در مقابل اگر بخواهید در محیط نامحدود یعنی در هر جایی که هستید درب خانه و یا محل کارتان را از دور باز نمایید نیاز به اتصال قفل دیجیتال به اینترنت دارید تا در صورت فعال بودن اپلیکیشن قفل بر روی گوشی هوشمندتان به راحتی درب را از راه دور باز کنید.

کنار برخی از برندهای قفل اثر انگشتی، ریموت وجود دارد اما در برخی دیگر مثل قفل مدل DR719 برند سامسونگ، ریموت به صورت آپشنال است و شامل هزینه‌ای مجزا می‌شود. از دیگر آپشن‌هایی که می‌توانید با استفاده از آن درب را از راه دور باز کنید آیفون تصویری است که اتصال آن در برخی از مدل‌های دستگیره‌های هوشمند سامسونگ به صورت آپشنال می‌باشد.

دستگیره درب

سنسور IR و ورود امن رمز

در بیشتر مدل‌های دستگیره‌های هوشمند برند سامسونگ سنسور IR (مخفف infrared است و به معنای طیف مادون قرمز می‌باشد و دید در شب را امکان‌پذیر می‌کند) وجود دارد که با نزدیک شدن به قفل فعال می‌شود و می‌توانید به راحتی رمز خود را حتی در فضای تاریک وارد نمایید. نمایش تصادفی در دستگیره‌های هوشمند درب راه حلی است که برند سامسونگ جهت ورود امن رمز به کاربران ارائه می‌کند. با این قابلیت برای هر دفعه ورود رمز صفحه اعداد متفاوت نمایش داده می‌شود تا نفر بعدی از روی جای انگشت کاربر اصلی نتواند به رمز اصلی پی ببرد.

دستگیره هوشمند با قفل اتوماتیک

یکی از قابلیت‌هایی که در دستگیره هوشمند وجود دارد و نگرانی‌ها را نسبت به تأمین امنیت کاهش می‌دهد قفل اتوماتیک است. وقتی درب را می‌بندید با داشتن این آپشن خودش به طور خودکار پس از چند ثانیه قفل می‌شود و دیگر نگرانی از بابت قفل نکردن درب نخواهید داشت. در جای دیگری که ممکن است کلمه قفل اتوماتیک در دستگیره‌های هوشمند به گوشتان بخورد دستگیره‌هایی با طراحی تمام اتوماتیک، همانند مدل DR719 سامسونگ است. در این‌صورت با هر دسترسی که درب را باز کنید بدون نیاز به استفاده از دستگیره و فشار دادن آن درب به طور خودکار باز می‌شود.

قفل هوشمند

قفل کودک و حریم خصوصی

دستگیره هوشمند درب به شما این امکان را می‌دهد که با فعال کردن آپشن قفل کودک از داخل، دیگر فرزندتان نتواند از درب بیرون رود و امنیت را برایتان دو چندان می‌نماید. حریم خصوصی آپشن دیگری است که با استفاده از آن از داخل سایرین با دیگر دسترسی‌ها نمی‌توانند از بیرون درب را باز کنند. با فعال کردن آیتم حریم خصوصی به راحتی یک محیط امن خصوصی در محل کار برای تشکیل جلسات خصوصی برای خود فراهم کنید.

آلارم‌های امنیتی دستگیره هوشمند

آلارم ضد سرقت آپشنی است که از اعمال فشار و زور به قفل جلوگیری می‌نماید. در کنار آن آلارم ضد حریق با سنسور تشخیص حرارتی که داخل قفل تعبیه شده، در دمای بالا آژیر می‌کشد و کاربر را از اقدام به موقع جهت اطفاء حریق مطلع می‌نماید. اگر فردی رمز اشتباه را چند بار وارد کند با این هدف که بالاخره یکی از آن‌ها درست از آب در می‌آید قبل از هر چیز آلارم قفل به صدا در می‌آید.

دستگیره درب هوشمند

منبع تغذیه

منبع تغذیه برخی از دستگیره‌های هوشمند چهار عدد باتری قلمی استاندارد AA است همانند قفل‌های برند سامسونگ. اما در برخی دیگر باتری‌های قابل شارژ لیتیومی هستند همانند قفل‌های برند روک. در کنار این منبع تغذیه اصلی، منبع تغذیه اضطراری در خیلی از قفل‌ها وجود دارد که اگر به هر دلیلی متوجه آلارم اتمام باتری نشده‌اید این منبع به کمکتان می‌آید تا دستگیره را موقتاً شارژ نمایید. منبع تغذیه اضطراری در دو شکل پاوربانکی و باتری کتابی 9 ولتی وجود دارد.

چند نمونه از دستگیره‌های هوشمند با کیفیت

یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین دستگیره‌های هوشمند مدل DR719 برند سامسونگ است که طراحی دستگیره آن تمام اتوماتیک می‌باشد. این دستگیره دسترسی فول آپشن دارد و قابلیت اتصال به ریموت و آیفون را به راحتی برای کاربران فراهم می‌کند. نمونه‌ای دیگر از دستگیره‌های هوشمند با کیفیت مدل 6020 سامسونگ با دسترسی رمز و کارت است که دارای قفل اتوماتیک می‌باشد. از نمونه‌های دستگیره هوشمند اهرمی به غیر از مدل 6020 می‌توان به قفل رمزی H30 با دسترسی فول آپشن اشاره نمود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از دستگیره‌های هوشمند درب پیج اینستاگرام دژین لاک را فالو کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 55
  • بازدید ماه : 143
  • بازدید سال : 990
  • بازدید کلی : 3,295